2013 in Travel

posted in: Personal, Travel Stories, Travels | 3

Vorig jaar had ik mijn grootste reis aan het begin van het jaar. 1 januari 2013 werd ik wakker in een berghutje ergens in het Himalaya gebergte in Nepal. Nogal ziek van het voedsel en de hoogtewisselingen, maar oh zo blij om daar het nieuwe jaar te kunnen starten.

nepal

taj mahal

antwerpen

boedapest

wenenardennen

gent

India en Nepal

2013 begon ik dus in Nepal, samen met de boyfriend in het Himalaya gebergte. We waren bij het prachtige stadje Pokhara en later gingen we door naar het Chitwan national park. Vervolgens reisden we door naar India, om naar Varanassi, Agra, Jaipur en New Delhi te gaan. In totaal zijn we een maand op reis geweest door India en Nepal, wat een prachtige ervaring was. Ook nu denk ik er nog vaak aan terug, met een glimlach over de bizarre dingen die we er hebben meegemaakt! Hoogtepunt van het jaar.

Dubai

Op de terugweg naar Nederland hadden we nog een stopover van een dag in Dubai, waar we even luxe in het hotel van Emirates mochten slapen (als compensatie voor een gecancelde vlucht). Na terugkomst in Nederland was het bijkomen van een omgekeerde cultuurschok. Na vier maanden in Azië was het tijd om even uit te rusten.

Londen

In April ging ik weer weg. Ditmaal naar Londen. Ik gaf het weekend cadeau aan mijn vriend, dus voor hem was het een leuke verassing ;). Ik was er al eerder geweest, maar slechts voor één dag. Het was leuk weer terug te zijn en deze keer de stad eens goed te ontdekken! Londen is leuk!

Antwerpen

In juni ging ik een dagje naar Antwerpen voor mijn verjaardag. Lekker lunchen, wandelen en shoppen bij de forever 21 (ookal werd ik 22).

Interrailen

In juli besloten ik en mijn vriend een aantal weken te gaan interrailen door (zuidoost) Europa. Het was ontzettend leuk, af en toe vermoeiend, gaaf, gezellig, en bovenal supertof om deze verschillende steden in Europa te bezoeken en soms tot op het laatste moment te beslissen waar we heen zouden gaan!

Ardennen

In augustus vertrok ik met vrienden een weekendje naar de Ardennen in België, waar we in een erg luxe huisje verbleven. Weer eens wat anders na al die hostels tijdens het interrailen of het kamperen wat ik gewend ben ;)

Zeeland

Daarnaast kon je mij tijdens de zomer vaak een aantal dagen bij de caravan van mijn schoonouders in zeeland vinden. Heerlijk op de zomerse dagen van Nederland uitrusten, lekker eten en wandelen langs het strand.

Gent en Brussel

Tegen het einde van dit jaar wilde ik toch graag nog wat meer reizen en besloot nog een citytip te maken naar Gent in november en Brussel in december.

Al met al een fijn en goed reisjaar. Ik ben benieuwd wat 2014 zal gaan brengen en hoop stiekem nog een keer een lange reis te gaan maken…. ;)

Comments

comments

3 Responses

1. Klinkt heel goed! je ben best veel tijd van het jaar in het buitenland geweest.
    Alvast een gelukkig nieuwjaar :) Naar nog veel meer mooie reizen.
    Annika heeft onlangs geplaatst…Welkom!My Profile

2. Wat een heeerlijk jaar en wat een prachtreizen! Dat dit jaar je ook maar weer op heel veel mooie en bijzondere plekken brengt. Geniet ervan!
    Michelle – Travel lifestyle.nl heeft onlangs geplaatst…New Zealand: Sailing Northland (en over bloggen, wanderlust en meer van die dingen)My Profile

3. Wauw, wat een heerlijke reizen joh, erg fijn om zoveel te zien! Ik vond dat ik vorig jaar best veel zag, maar tov jou valt dat erg mee. Tof hoor!