Sorry KLM, maar met jullie reis ik niet meer

posted in: Travel | 4

Ik schrijf liever geen negatieve berichten over bepaalde merken of organisaties op mijn blog. Niet omdat ik nooit negatieve ervaringen heb (haha, was dat maar waar), maar omdat ik de toon en de ‘sfeer’ leuk en positief wil houden. Aan de andere kant is mijn blog er ook om van me af te schrijven en om mijn ei kwijt te kunnen, en dat heb ik nu even nodig.

De kans dat ik namelijk nog met KLM ga reizen is vrij klein. En dat vind ik erg jammer. KLM is namelijk wel een beetje ‘Nederlands trots’. Een vriendelijke maatschappij, goede verbindingen en vliegtijden, doet het altijd goed op sociale media en de vliegtuigen zijn ook erg fijn. Vandaar dat ik vorig jaar besloot me aan te melden voor hun frequent flyer programma en airmiles te sparen om die tenslotte uit te kunnen wisselen voor (goedkopere) vliegtickets. KLM is namelijk best wel een stukje duurder dan Transavia of Ryanair, maar met de juiste hoeveelheid airmiles kom je een eind.

KLM heeft een samenwerking met American Express, waarbij je vorig jaar bij aankoop van een bepaalde American Express kaart 10.000 airmiles cadeau zou krijgen. Daarnaast spaar je ook airmiles met de kaart. Dat ze 10.000 airmiles cadeau zouden doen speelde natuurlijk mee in de beslissing de kaart aan te schaffen. Zo veel uitgaven heb ik namelijk niet en zonder die bonus had de kaart voor mij niet veel toegevoegde waarde gehad.

Anyway, ik zag de aanbieding, melde me aan en een aantal weken later ontving ik de kaart. Je moest een bepaald bedrag spenderen om in aanmerking te komen voor de airmiles, dus dat deed ik. Een maand later zouden de bonus airmiles worden bijgeschreven, maar helaas is dat nu – meer dan een jaar later – nog steeds niet gebeurd.

sorry klm

Aan de telefoon zijn de mensen van American Express altijd ontzettend netjes en aardig. Prima service. In juni heb ik nog gebeld of ik aan alle voorwaarden voldeed voor de bonus (ja hor, mevrouw!), in augustus nog een keer (het zal zo spoedig mogelijk geregeld worden!), vervolgens was ik een half jaar in Zweden dus benaderde ik ze via sociale media (geen reactie) en KLM ook maar (het spijt ons zeer, maar dit ligt aan American Express). Met kerst was ik weer even thuis dus belde ik weer (we gaan het voor u nazoeken, het komt wel goed!) en nog een keer (er lijkt wat mis gegaan te zijn, we bellen u terug) en nog een keer (sorry voor het niet terugbellen, we hebben het erg druk) en weer (het blijkt dat u niet aan de voorwaarden voldeed, maar aangezien u zegt dat het u toegezegd is zullen we het uitzoeken) en ondertussen hoefde ik die verrekte kaart ook niet meer (wat jammer dat u hem wilt opzeggen). Vervolgens ging ik weer terug naar Zweden en was ik in April in Nederland om opnieuw te bellen (we hebben u geprobeerd te bereiken maar u nam niet op dus hebben we maar niks gedaan. Ja, hij is dus ook nog niet opgezegd. Ja we weten dat u dat had gezegd maar ja..). En hoe zit het nu met de airmiles dan? (Het bleek dat u de kaart iets te vroeg aangeschaft heeft dus had u geen recht op de bonus airmiles). Wat een gedoe.. en hoe kan ik de aanbieding hebben gezien als hij nog niet geldig was? (We kunnen u nu wel matsen – dit noem je matsen?! – en de airmiles overmaken, aangezien het anders ook niet eerlijk is voor u).

En tja, je raad het al, we zijn nu twee maanden verder sinds het laatste gesprek en nog steeds geen bonus airmiles..

Zoals ik al zei – aan de telefoon zijn ze erg netjes en zeggen ze van alles toe. Alleen jammer dat er achter al die professionaliteit en aardigheid niet echt daadkracht zit. Dus helaas voor KLM en voor mij. Ik heb het een jaar lang geprobeerd, maar nu geef ik het op..

Comments

comments

4 Responses

  1. Dit klinkt echt typisch als een gevalletje “stekeligheiden”. Misschien een idee om even een mailtje naar de consumentenbond te doen? Bedrijven zijn echt doodsbang om in de rubriek stekeligheden te komen en komen dan vaak heel snel over de brug. Want dat je bent gelokt met die bonusmiles terwijl kennelijk niet duidelijk was at die hele aanbieding nog niet geldig was… WTF. Dat is valse reclame en dat dacht ik niet eens volgens de reclamecodecommissie.
    Charlotte heeft onlangs geplaatst…Demak’Up Detox Challenge round-up + 8 weetjes over skincareMy Profile

  2. Jammer want KLM heeft over het algemeen een goede reputatie. Heb je al contact gezocht via Twitter? Daar reageren ze over het algemeen heel adequaat op vragen … hopelijk weet je het op te lossen!
    antonette – we12travel heeft onlangs geplaatst…Beautiful Iceland in picturesMy Profile

  3. tjonge jonge jonge… wat een gedoe zeg.

  4. Wat jammer! Ik reis altijd graag met klm omdat ik de service juist zo goed vind. Maar dit is inderdaad wel een typisch gevalletje van slechte service en onkunde op dat vlak..jammer..
    Het Sushimeisje heeft onlangs geplaatst…Ik ga naar Zuid-Korea. Wil je een postkaart? Dat kan!My Profile

Leave a Reply

Deel mijn laaste blogpost - commentluv!